ام وی ام ۱۱۰s
مشخصات باتری ام وی ام ۱۱۰s
باتری ام وی ام ۱۱۰s ۴۵ آمپر ساعت پایه بلند قطب چپ
mvm 110s
پس از توقف عرضه دوو ماتیز در کرمانموتور، مشابه چینی آن با نام امویام ۱۱۰ وارد بازار کشورمان شد. این مدل حدود ۱۰ سال بر روی خط تولید قرار داشت تا اینکه در تابستان ۱۳۹۴، مدیرانخودرو نخستین فیسلیفتش را با پسوند S در ایران معرفی کرد؛ خودرویی که علیرغم بهروزرسانی گسترده فنی و بهبود مشخصات ایمنی، همچنان از پیشرانه ۳ سیلندر خطی بهره میگیرد و رقیب گرانقیمتی برای پراید بهعنوان یک خودرو شهری تلقی میشود. با این وجود قیمتگذاری ۱۱۰S در نهایت به شکلی انجام شد که این چینی عملا در رده قیمتی خودروهایی نظیر خانواده پژو ۴۰۵، سمند و ۲۰۶ قرار گرفت و همین موضوع تاثیر منفی محسوسی در بازار فروش آن داشت. ۱۱۰S از سال ۹۷ فقط در تیپ «اسپرت لاکچری» و با رنگبندی جدید عرضه شد.
محل باتری ام وی ام ۱۱۰s
باتری ام وی ام ۱۱۰s در کاپوت جلو سمت راننده قرار دارد.
طول عمر باتری ام وی ام ۱۱۰s
باطری بر روی ماشین ام وی ام ۱۱۰s در حدود دو تا سه سال کار میکند. البته این مدت با توجه به شرایط نگهداری باطری و نوع استفاده از باطری تغییر میکند.
انتخاب آمپر مناسب باطری برای خودرو ام وی ام ۱۱۰s
راهنمای خرید باطری ماشین مسئله دیگری که در هنگام خرید باطری باید به آن توجه شود آمپر باطری است.یعنی باید بدانیم سیستم برق ماشین به باطری چند آمپر نیاز دارد.
اگر خودرو شما مصرف کننده های برقی اضافه مانند سیستم صوتی یا لامپهای قوی دارند, باید آمپر باطری را بالا تر انتخاب کرد.
عمر باتری به چندین عامل بستگی دارد
۱- کشور و برند سازنده
۲- آلیاژ استفاده شده برای صفحات
۳- جنس باتری (تر یا خشک) اتمی یا اسیدی
۴- میزان مصرف یا شارژ دهی دینام
۵ – آب و هوای منطقه
البته عمر دقیق باطری به نحوه کارکرد دینام و استارت ماشین بستگی دارد .
آیا میتوانم باتری با ظرفیت بالاتر در ام وی ام ۱۱۰s استفاده نمایم؟
بله، باتری با ظرفیت بالاتر قدرت آمپردهی بیشتر و عمر طولانی تری دارد و در زمان استفاده از لوازم برقی، فشار کمتری به سیستم برق خودرو وارد میشود.
برای ماشین باطری اتمی بهتر است یا باتری اسیدی؟
هر دو نوع باطری اتمی و اسیدی نصب میشود ولی باطری اتمی به علت کیفیت بهتر و طول عمر بیشتر همچنین ایجاد آلودگی کمتر و عدم نیاز به مراقبت و نگهداری قطعا بهتر خواهد بود.
علائم خرابی باتری ماشین چیست؟
بهترین راه تست باتری استفاده از دستگاه تستر کنترل سلامت باتری می باشد و همکاران ما قبل از نصب باتری با دستگاه تستر، سلامت باتری شما را کنترل می نمایند. اگر به موارد زیر برخوردید احتمال خرابی باتری وجود دارد:
خودرو استارت نمی خورد و روشن نمی شود.
از عمر باتری ۲ سال یا حدود ۴۰۰۰۰ کیلومتر گذشته است.
صدای استارت تغییر پیدا کرده است و خودرو اصطلاحا به زور روشن میشود.
هنگام راه اندازی، خودرو صدای “تق تق” و یا “یک تیک کوچک” می دهد.
برق پشت آمپر وجود دارد ولی خودرو روشن نمی شود.
درب خودرو با ریموت باز نمی شود و یا سیستم صوتی کار نمی کند.
با توجه با راهنمای روی باتری، نشانگر سبز باتری فعال است.
در حالت خاموش بودن خودرو چراغ های خودرو کم نور شده است.
شکل ظاهری باتری تغییر پیدا کرده است مثلا باتری باد کرده، از آن اسید نشت کرده است.